Thursday, February 12, 2015

Electrolux Latvia apgrozijums, E.Reneslacis

Sadzīves tehnikas tirgus stabilizējies

Electrolux Latvijā kāpina apgrozījumu un tirgus daļu
Electrolux Latvijā pērn strādājis ar apmēram 7 milj. Ls apgrozījumu, kas nedaudz pārsniedz 2009. gadā iespēto, kā arī gads noslēgts ar peļņu. 2010. gadā uzņēmums palielinājis apgrozījumu vairāk, nekā ir pieaudzis pārdoto produktu skaits, iepriekšējos gados notika otrādi, jo pirka lētākus izstrādājumus un apgrozījums saruka straujāk nekā pārdoto produktu skaits.
«Pērn lielās sadzīves tehnikas tirdzniecības apjomi ir pieauguši par 6,8%, mazās sadzīves tehnikas, t.sk. putekļ­sūcēju - par 29%,» skaita SIA Electrolux Latvia Ltd direktors Eduards Reneslācis.
No 2001. līdz apmēram 2007. gadam auga gan Latvijas tirgus kopējais apjoms (ap 20% gadu no gada), gan arī Electrolux pārdošanas apjomi (ap 30% gadu no gada), līdz ar to arī tirgus daļas. «Lai arī pēdējos gados ekonomikas sarukuma ietekmē Electrolux apgrozījums ir samazinājies, mums joprojām pieaug tirgus daļa, 2010. gadā tā audzēta par 0,8%. Pēc 2010. gada apkopotajiem provizoriskajiem rezultātiem, Electrolux tirgus daļa kopumā pārsniedz 24%,» tā E. Reneslācis. SIA Electrolux Latvia Ltd, kas Latvijā pārstāv trīs zīmolus - AEG, Electrolux un Zanussi, spēcīgākais segments ir virtuves iebūvējamā tehnika, piemēram, cepeškrāsnis - 60-70% un plītsvirsmas virs 60% no visiem produktiem, kas tiek pārdoti Latvijā, ir Electrolux grupas produkcija.
Trauku mazgājamo mašīnu īpatsvars vietējā tirgū svārstās starp 42-47% gadu no gada. Krīzes gados nozīmīgu daļu sācis ieņemt vienkāršāku un pieejamāku produktu zīmols - Zanussi.
Agresīvi korejieši
No aktīvākajiem sāncenšiem vietējā tirgū E. Reneslācis min korejiešu kompānijas - Samsung un LG, ar pietiekoši agresīvu mārketinga politiku šie zīmoli ir apliecinājuši sevi kā ievērojamus spēlētājus atsevišķās produktu kategorijās.
«Iebūvējamās tehnikas segmentā nejūtamies apdraudēti, jo šajā sfērā piedāvājums ir visai limitēts, savukārt ar ledusskapjiem un priekšielādes veļas mazgājamām mašīnām šīs kompānijas rada pamatīgu konkurenci. Tālajos Austrumos joprojām ir salīdzinoši lētāki produktu attīstības un ražošanas cikli. Šobrīd mūsu tirgus daļas divās iepriekš minētajās kategorijās varētu būt līdzīgas,» vērtē Electrolux direktors.
Baltijas tirgi ir atšķirīgi, piemēram, Igaunija ir elektrības valsts, Latvija un Lietuva - gāzes valstis, spriežot pēc cepeškrāšņu un plīšu pārdošanas apjomiem.
«Mēs esam līdzīgāki Lietuvas un Polijas tirgiem. No visām vietējā tirgū pārdotajām plītīm ap 70% tiek izmantota gāze, Igaunijā proporcija ir apgriezta. Savukārt Igaunija ir augšielādes, bet Latvija priekšielādes valsts (veļas mašīnām).
Latvijā augšielādes veļas mašīnu tirgus veido mazāk par 20% no kopējā veļas mašīnu tirgus apjoma, Igaunijā atkal ir tieši otrādi - 75-80%,» interesantu sakarību novērojis E. Reneslācis.

No comments:

Post a Comment